2017: Business Anthropology

Szimbiózis Napok 2017

2017.05.12. (péntek)

16:30 – 18:15

Klubterem, Auróra pince

Az üzleti életben alkalmazott antropológia

Sok vád érte a nyugati antropológiát, hogy a gyarmatosítás kiszolgálója volt. Még több vád érte a közép-európai néprajztudományt, hogy a nacionalista mozgalmak, szélsőséges esetben a fasiszta vagy a kommunista rendszerek szekértolója volt. Kevesen fogalmaznak meg azonban olyan vádakat, hogy az antropológia egy jól jövedelmező üzletág, amely kiérlelt kutatásmódszertani megfontolásaival hatékonyan segíti a mai cégeket a globalizálódó világgazdaság változatos terepein. Valóban ezt tennénk? És valóban hatékonyan? És ez valóban jövedelmező? Tévedtek volna, akik úgy látták, hogy az antropológus képzés nem fenntartható Magyarországon?

Szekcióvezetők: Mitev Ariel (BCE Marketing Tanszék) és Letenyei László (BCE–BBTE kulturális antropológia BA képzés).

Előadások:

1. Mitev ArielA netnográfia mint kutatási módszer

2. Csordás Tamás – Markos-Kujbus ÉvaA netnográfia alkalmazása a marketingkommunikációban

3. Nógrádi-Szabó Zoltán: „Hiszem, amit látok, vagy látom, amit hiszek?” – Etnográfia a kvalitatív piackutatásban. A terepmunkától a videofilmig

4. Letenyei LászlóMintavétel terepmunka közben

5. Eranus Eliza – Altschach László (winwinwin Kutató és Tanácsadó Kft.): Résztvevő megfigyelés a fejlesztési döntésekben

Miként tud tevékenykedni egy antropológus egy szoftverfejlesztő cégnél?

A digitális antropológia mibenléte és lehetőségei.